DIETA ROŚLINNA W SPORCIE CZ. II

Dieta wegetariańska nie jest odpowiednia dla wszystkich. Każdy z nas jest odrębną jednostką i system żywieniowy musi zostać dopasowany do preferencji i możliwości sportowca. Często gorsze samopoczucie spowodowane jest dostarczaniem zbyt małej liczby kalorii w diecie bądź jej nieprawidłowym zbilansowaniem. Często o zmęczenie i zbyt szybką utratę wagi obwinia się dietę roślinną, jednak błąd może wynikać po prostu z niedostarczenia odpowiedniej ilości energii. Jak przy każdej diecie ważne jest odpowiednie zaplanowanie sposobu odżywiania.

DIETA ROŚLINNA W SPORCIE CZ. I

Wielu sportowców decyduję się na przejście na dietę rośliną. Przyczyn tej decyzji jest kilka – od kwestii zdrowotnych, etycznych do religijnych. Jednakże, jeżeli decydujesz się na taki, a nie inny sposób żywienia, musisz pamiętać o kilku ważnych aspektach.

JEDZENIE Z ZEGARKIEM W RĘKU – CZY MA SENS?

Pewnie nieraz usłyszałeś, że zdrowy styl odżywiania to taki, w którym posiłki spożywane są regularnie, najlepiej pięć razy w ciągu dnia, a przerwy pomiędzy nimi wynoszą średnio trzy godziny. Uważa się, że postępując w ten sposób przyspieszamy metabolizm, chronimy przed katabolizmem nasze mięśnie. Niestety przez błędnie utarte mity w naszej świadomości rezygnujemy z przejścia na dietę, gdyż biorąc pod uwagę codziennie obowiązki, trzymanie się sztywnego schematu żywieniowego w praktyce jest nie możliwe do utrzymania. Czy więc należy się za wszelką cenę spożywać posiłki z zegarkiem w ręku?

Mroczna strona płynnych kalorii

Dorosły człowiek powinien wypijać w ciągu dnia przeciętnie 2-3 litry płynów. W przypadku sportowców i osób aktywnych fizycznie ilość ta ulega zwiększeniu. Mało kto jednak traktuje przyjmowane płyny jako dodatkowe źródło energii – to błąd!

10 PORAD DLA SZCZUPŁEJ SYLWETKI CZĘŚĆ II

W poprzedniej części artykułu opisałem Wam jaki wpływ na dietę odchudzającą mają deficyt kaloryczny, zwiększenie podaży białka, obniżenie podaży węglowodanów, odpowiednie dobranie spożywanych przypraw, ziół i innych specyfików oraz żywność 0 kcal. Mam nadzieję, że poprzednie wskazówki zostały już na stałe zaimplementowane w Wasze nawyki żywieniowe dlatego przejdźmy do pozostałych pięciu.