KAWA I JEJ ZNACZENIE W ŻYCIU SPORTOWCA

Każdego ranka miliony ludzi rozpoczyna dzień od filiżanki kawy. Czy mity krążące o negatywnych skutkach picia kawy są prawdziwe? Czy też kawa, spożywana w odpowiedniej ilości niesie za sobą korzyści? Na te i inne pytania odpowiemy w poniższym artykule.

SUPERFOODS – CZY WARTO W DIECIE UMIEŚCIĆ SUPERŻYWNOŚĆ?

Przedstawiamy kilka produktów – popularnych superfoods, którymi warto urozmaicać swoją dietę. Dowiedz się czym jest superżywność i jakie są jej korzystne właściwości?

PROFILAKTYKA ODWODNIENIA I STRATEGIA PRAWIDŁOWEGO NAWADNIANIA U SPORTOWCÓW

Ilekroć ćwiczysz, podczas wysiłku tracisz płyny w postaci potu, a także jako parę wodną. Uzupełnienie strat utraconych płynów ochroni Cię przed negatywnym wpływem odwodnienia na wydolność fizyczną i zdrowie.

DIETA ROŚLINNA W SPORCIE CZ. II

Dieta wegetariańska nie jest odpowiednia dla wszystkich. Każdy z nas jest odrębną jednostką i system żywieniowy musi zostać dopasowany do preferencji i możliwości sportowca. Często gorsze samopoczucie spowodowane jest dostarczaniem zbyt małej liczby kalorii w diecie bądź jej nieprawidłowym zbilansowaniem. Często o zmęczenie i zbyt szybką utratę wagi obwinia się dietę roślinną, jednak błąd może wynikać po prostu z niedostarczenia odpowiedniej ilości energii. Jak przy każdej diecie ważne jest odpowiednie zaplanowanie sposobu odżywiania.

DIETA ROŚLINNA W SPORCIE CZ. I

Wielu sportowców decyduję się na przejście na dietę rośliną. Przyczyn tej decyzji jest kilka – od kwestii zdrowotnych, etycznych do religijnych. Jednakże, jeżeli decydujesz się na taki, a nie inny sposób żywienia, musisz pamiętać o kilku ważnych aspektach.