Ćwiczysz regularnie, a efektów brak? Oto jeden z powodów – nieodpowiednia objętość treningowa cz. I

Rozpoczynając swoją przygodę z treningiem każdy z nas stawia sobie cele. Owe cele bywają bardzo różne. W popularnym schemacie Panie rozpoczynają treningi z chęcią pozbycia się zbędnych kilogramów. Z kolei u Panów nadrzędnym celem jest wzrost siły oraz masy mięśniowej. Początki napawają optymizmem. Ciało zmienia się w skutek regularnych treningów. Niestety z czasem efekty są marginalne bądź jest ich brak. Dlaczego?

Jak i kiedy korzystać z pasa do dźwigania ciężarów?

Pas do podnoszenia ciężarów jest jednym z najczęściej stosowanych akcesoriów treningowych. Przez kogo powinien być używany? Kiedy należy go stosować? Czy materiał i grubość pasa mają znaczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania, znajdziecie w poniższym artykule.

Jak wykorzystać efektywnie czas podczas kontuzji? Propozycje treningów zastępczych

Kontuzja, to zmora wielu sportowców. Większość systematycznie trenujących biegaczy raz na jakiś czas mierzy się z różnymi przeciążeniami i problemami zdrowotnymi. Jednakże co zrobić, aby nie stracić formy gdy jesteśmy wykluczeni z treningu biegowego?

Czy warto wykorzystywać gumy oporowe w swoim treningu?

Gumy oporowe to narzędzie, które może być wykorzystywane przez osoby aktywne na każdym poziomie zaawansowania. Dla jednych są elementem rozgrzewki, dla innych sposobem do aktywacji mięśni. Odnajdują również zastosowanie jako część rehabilitacji czy uzupełnienie samego treningu.

Trening na siłowni jako uzupełnienie treningu biegowego – czy warto?

Bieganie czy siłownia? A może warto połączyć jedno z drugim? Trening biegacza nie powinien jedynie opierać się na pokonywaniu różnych dystansów. W kompletnym planie należy uwzględnić również elementy siły dynamicznej, skoczności, plyometrii, stabilizacji, gimnastyki, czy wytrzymałości i czasu reakcji. Ćwiczenia są niczym innym jak tylko narzędziem, a ich zastosowanie przy użyciu odpowiedniej metody, może zaprocentować zwiększeniem sprawności biegacza.

1 2 3 7