Jak wykorzystać efektywnie czas podczas kontuzji? Propozycje treningów zastępczych

Kontuzja, to zmora wielu sportowców. Większość systematycznie trenujących biegaczy raz na jakiś czas mierzy się z różnymi przeciążeniami i problemami zdrowotnymi. Jednakże co zrobić, aby nie stracić formy gdy jesteśmy wykluczeni z treningu biegowego?

Czy warto wykorzystywać gumy oporowe w swoim treningu?

Gumy oporowe to narzędzie, które może być wykorzystywane przez osoby aktywne na każdym poziomie zaawansowania. Dla jednych są elementem rozgrzewki, dla innych sposobem do aktywacji mięśni. Odnajdują również zastosowanie jako część rehabilitacji czy uzupełnienie samego treningu.

Trening na siłowni jako uzupełnienie treningu biegowego – czy warto?

Bieganie czy siłownia? A może warto połączyć jedno z drugim? Trening biegacza nie powinien jedynie opierać się na pokonywaniu różnych dystansów. W kompletnym planie należy uwzględnić również elementy siły dynamicznej, skoczności, plyometrii, stabilizacji, gimnastyki, czy wytrzymałości i czasu reakcji. Ćwiczenia są niczym innym jak tylko narzędziem, a ich zastosowanie przy użyciu odpowiedniej metody, może zaprocentować zwiększeniem sprawności biegacza.

Kalistenika – trening starożytnych

Kalistenika (z gr. kallos sthenos, piękno i siła) to aktywność fizyczna polegająca na treningu z wykorzystaniem obciążenia własnego ciała. Zacznijmy od tego, że nie jest żadną nowością dla ludzkości i towarzyszyła jej od wieków. Mityczni wojownicy w starożytności oprócz rzemiosła walki praktykowali również ćwiczenia podnoszące ogólną tężyznę fizyczną.

Superserie i serie łączone – wnieś swój trening na wyższy poziom

Jeśli dopadła Cię stagnacja treningowa, poziom siły nie wzrasta i nie widzisz dalszych efektów w postaci rozwoju tkanki mięśniowej wiedz, że nadszedł czas na wprowadzenie zmian. Opcje są różne. Możliwe, że czas spędzony na siłowni nie jest wykorzystywany w pełni. W artykule omówiono techniki intensyfikacji treningowej jakimi są superserie i serie łączone.

1 2 3 7