Trening uzupełniający w bieganiu

Na linii startu spotyka się dwóch zawodników, zarówno jeden, jak i drugi dobrze przepracował okres przygotowawczy i czują, że ten bieg będzie należał do nich. Zawodnicy startują wysuwając się na sam początek, utrzymują dobre tempo i pierwsze kilometry pokonują praktycznie w tym samym czasie, ale wraz z ilością przebiegniętych kilometrów jeden z nich zaczyna obniżać tempo swojego biegu, w przeciwieństwie do drugiego, który notuje zwycięstwo i wraz ze złotym medalem na szyi opuszcza podium. Zastanawiasz się pewnie co tak drastycznie wpłynęło na różnicę w wyniku obydwu zawodników? Za pomocą tego artykułu wytłumaczę Ci czym jest trening uzupełniający i w jaki sposób stosować go aby zmaksymalizować swoje wyniki.

Charakterystyka treningu „push&pull” – optymalne rozwiązanie dla zaawansowanych

Jesteś osobą średnio zaawansowaną lub zaawansowaną i myślisz nad zmianą planu treningowego? Przebrnąłeś/aś przez półroczny, monotonny FBW? Skończyłeś/aś roczny staż na „splicie”? Szukasz nowych narzędzi i rozwiązań do dalszej pracy nad sylwetką, które pozwolą Ci rozwijać się bez ograniczeń? Zatem koniecznie musisz przeczytać poniższy artykuł i poznać strategię „PUSH&PULL”.

Charakterystyka treningu obwodowego – protoplasty Crossfitu

Zalążek treningu obwodowego powstał już w 1953 roku z pomysłu aby sekwencje ćwiczeń zamykać w przedziale powtórzeń lub w czasie. Wszystkim dzisiaj znany CrossFit również jest formą treningu obwodowego z dodanymi elementami olimpijskiego podnoszenia ciężarów. Na czym polega i jak wygląda przykładowy trening obwodowy oraz jakie przynosi efekty? Tego wszystkiego dowiecie się czytając poniższy artykuł.

Zgrabne nogi na już! Porady i ćwiczenia dla Pań

Sezon letni jest bliżej niż się wydaje. Warto zadbać więc o poprawę formy i przygotowanie zgrabnych nóg już teraz aby mieć się czym chwalić latem.

Czy warto wykonywać treningi na czczo?

Nie ma żadnych wątpliwości, iż zbilansowana dieta razem z aktywnością fizyczną przynosi efekty w postaci redukcji masy ciała, a także poprawy wyglądu sylwetki. Jednak coraz więcej osób szuka nowych metod, by przyspieszyć ten proces. Jednym z trendów jest trenowanie zaraz po przebudzeniu. Praktykowanie ćwiczenia bez śniadania ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. W poniższym artykule rozpatrzono w jakich przypadkach warto wykonywać trening siłowy bądź aerobowy bez spożycia posiłku.