Trójbój siłowy – czy ma miejsce w treningu kobiet?

Mimo rosnącej świadomości, wciąż wiele kobiet pomija w planie treningowym ćwiczenia siłowe, ze względu na strach przed rozbudowaniem nadmiernej muskulatury. Przede wszystkim należy pamiętać iż, naturalny potencjał genetyczny i środowisko hormonalne nigdy nie pozwolą na uzyskanie wyglądu kulturystki.

Funkcja rozgrzewki w treningu biegacza

Głównym zadaniem rozgrzewki przed bieganiem jest sprawienie, aby bieg był dla nas łatwiejszy i bardziej bezpieczny w kontekście urazów. Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Dowiesz się z niniejszego artykułu.

Człowieku wyprostuj się – jak zadbać o zdrową i wyprostowaną sylwetkę

Niech rzuci kamieniem ten, kto przy rodzinnym stole nigdy nie usłyszał z ust swoich opiekunów komendy „Nie garb się tak!”, bądź „Wyprostuj się!”. Rodzice od najmłodszych lat napominali nas, abyśmy przyjmowali wyprostowaną sylwetkę. My zaś, po krótkiej samokontroli i przyjęciu oczekiwanej pozycji, szybko i bez refleksji wracaliśmy do pozycji dla nas wygodnej. Co zrobić by przestać skutecznie zaprzestać garbienia się? Dowiesz się z poniższego artykułu.

Ćwiczysz regularnie, a efektów brak? Oto jeden z powodów – nieodpowiednia objętość treningowa cz. II

W tej części artykułu powiemy o sposobach wyliczania całkowitej objętości treningowej, metodach podnoszenia objętości treningowej, periodyzacji objętości w celu optymalizacji treningu, a także najczęściej popełnianych błędach które mogą hamować Twój rozwój.

Ćwiczysz regularnie, a efektów brak? Oto jeden z powodów – nieodpowiednia objętość treningowa cz. I

Rozpoczynając swoją przygodę z treningiem każdy z nas stawia sobie cele. Owe cele bywają bardzo różne. W popularnym schemacie Panie rozpoczynają treningi z chęcią pozbycia się zbędnych kilogramów. Z kolei u Panów nadrzędnym celem jest wzrost siły oraz masy mięśniowej. Początki napawają optymizmem. Ciało zmienia się w skutek regularnych treningów. Niestety z czasem efekty są marginalne bądź jest ich brak. Dlaczego?

1 2 3 8