Cellulit, skąd się bierze i jak z nim walczyć?

Cellulit to przypadłość o wieloczynnikowym podłożu, która w mniejszym lub większym stopniu dotyka zdecydowanej większości dorosłych kobiet. W niniejszym artykule omówiono podłoże problemu, a także poruszono aspekty praktyczne, związane z planowaniem działań ukierunkowanych na redukcję widoczności tej zmiany.

„Core” – czy dbasz o mięśnie posturalne?

Core (z ang. rdzeń) określamy mięśnie posturalne (toniczne) naszego organizmu. Są to mięśnie z przewagą włókien czerwonych nazywanych wolnokurczliwymi. Oznacza się je poprzez skrót ST (z ang. Slow Twich). Włókna te charakteryzuje większy potencjał oksydacyjny z czym wiąże się większa odporność na zmęczenie i zdolność do dłuższej pracy. Codzienna praca przy biurku w pozycji zamkniętej lub ciągłe przeglądanie treści na smartfonie nie przyjają mięśniom posturalnym. Jak o nie zadbać? Tego dowiecie się z poniższego artykułu.

Czy trening na niestabilnym podłożu jest dla mnie?

Trening na niestabilnym podłożu cieszy się coraz większą popularnością. Co tak naprawdę mają dać nam ćwiczenia teoretycznie nastawione na korzystanie z „priopriocepcji”, czyli czucia głębokiego naszych mięśni oraz panowania nad środkiem ciężkości? Mają poprawić naszą stabilność i równowagę, które to przekładają się na ogólną poprawę formy sportowej. Ale czy tego rodzaju trening rzeczywiście będzie miał na to wpływ? Między innymi na te pytania odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.

Trening dzielony „SPLIT” – najpopularniejszy program treningowy na siłowni

SPLIT (z ang. splitted – podzielone) to nazwa jednej z najpopularniejszych strategii treningowych na siłowni. W fit-społeczności utarło się przekonanie, że jeżeli nie trenujesz splitem to musisz być początkującym/ą. Nie do końca jest to prawdą. Jak każda filozofia treningowa, ta również posiada swoje zalety i wady. W tym artykule postaram się je w jasny sposób przedstawić. Nauczę Was również tworzyć własne plany jak i zaproponuję gotowe schematy. Zapraszam!

Trening uzupełniający w bieganiu

Na linii startu spotyka się dwóch zawodników, zarówno jeden, jak i drugi dobrze przepracował okres przygotowawczy i czują, że ten bieg będzie należał do nich. Zawodnicy startują wysuwając się na sam początek, utrzymują dobre tempo i pierwsze kilometry pokonują praktycznie w tym samym czasie, ale wraz z ilością przebiegniętych kilometrów jeden z nich zaczyna obniżać tempo swojego biegu, w przeciwieństwie do drugiego, który notuje zwycięstwo i wraz ze złotym medalem na szyi opuszcza podium. Zastanawiasz się pewnie co tak drastycznie wpłynęło na różnicę w wyniku obydwu zawodników? Za pomocą tego artykułu wytłumaczę Ci czym jest trening uzupełniający i w jaki sposób stosować go aby zmaksymalizować swoje wyniki.

1 2 3 5