ABC zdrowego odżywiania – Nowy Rok – tym razem się uda! cz.1

Za nami 2020 rok i przebojowym krokiem wchodzimy w Nowy Rok.
Jednak stara maksyma mówi, że brak ustalenia odpowiedniego planu, to planowanie porażki.

Zgodnie z powyższym, warto zastanowić się nad tym, co poszło w tym roku nie tak. Czy mogliśmy lepiej zadbać o rytm dobowy? A może unikać słodkich, kalorycznych przekąsek i zamienić je na smaczne, zdrowe i pożywne odpowiedniki? Wiecie, taka szczera rozmowa, jak w zdrowym związku.

Wigilijne dylematy

Rozważania na temat tego, czy powinniśmy sobie odmawiać wigilijnych potraw, czy nie, stanowi odwieczny dylemat wielu osób. Moim zdaniem, święta Bożego Narodzenia są tylko raz w roku, podobnie jak Wielkanoc.

Zastosowanie kreatyny w sporcie

Kreatyna jest jednym z najbardziej popularnych suplementów. Jej suplementacja przynosi pożądane efekty przez osoby aktywne fizycznie. Umożliwia sportowcom wykonywanie większej pracy na treningu, prowadząc do zwiększonych przyrostów siły, masy mięśniowej czy wydolności.

Korzyści zdrowotne wynikające z podejmowania aktywności fizycznej u seniorów.

Odpowiednia dawka aktywności fizycznej na każdym z etapów życia jest bardzo ważna. Utrzymanie sprawności i kondycji u seniorów skutkuje poprawieniem wielu parametrów zdrowotnych, stąd ćwiczenia powinny być nieodzowną częścią codzienności. 

Podciąganie – czy robisz to właściwie?

Pull-up, czyli podciąganie to ćwiczenie, które powinno znajdować się w niemal każdym planie treningowym. To jedno z najbardziej wszechstronnych i rozwojowych ćwiczeń. Kładzie nacisk na pracę górnych partii ciała, a przede wszystkim mięśni najszerszych grzbietu.